onsdag, januari 09, 2013

En grå dag ute

Ja än är ju inte vintern slut. Vissa dagar har det kännts så, fåglarna har varit som tokiga i träden. Men suck och dubbelsuck. Vintern har knappt börjat ännu.
Men visst längtar man till sommar och sol.
Satt häromdagen och drömde mig bort till varmare breddgrader. Åh vad man kan sakna det.
Trodde väl aldrig att jag skulle kunna sakan något resmål, men ack så fel man kan ha.
Thailand i all ära. När man hör folk som skall dit. Åh låt mig följa med.
Får jobba på och snåla så kanske jag kan flytta dit när jag blir pensionär.

För i detta landet blir man ju deppad av att bo i. Ingen riktig sommar, ingen vinter. Och detta är väl bara början hur det kommer att se ut framöver.


Min lille bebis är ÖVERALLT, inget som jag inte visste skulle hända men ändå. Peppar peppar inget som är sönderslaget ännu =) =)
Men han är en liten social kille iallafall, vilket gläder mig mycket.

Veckovis med barn. Jag trodde det skulle kännas mer när barnen åkte till pappa. Men efter att ha haft dom på heltid i 7 dagar, där du inte ens kan gå på toa ifred, eller bolla med den andra föräldern, utan vara intensiv 24 timmar så känns det ganska behagligt när det blir tyst och lugnt. Visst finns saknaden av dom här, och oron. Men intalar mig själv att vila upp mig och ladda batterierna..

Nä gott folk nu måste jag klippa klorna på Buster innan han river sönder alla mina stolar.

Puss och kram'
Tjingeling

Inga kommentarer: